Zece sfaturi de intretinere a anvelopei

Este usor sa uitam ca anvelopele sunt singurul punct de contact intre vehicul si drum. De aceea este extrem de important sa va pastrati calitatea si performanta anvelopelor pentru a asigura atat siguranta, cat si mobilitatea dumneavoastra. Pentru a face acest lucru, va sfatuim sa respectati urmatoarele recomandari de securitate.

1. Suprafata de contact

O RESPONSABILITATE MARE PENTRU O SUPRAFATA MICA

Partea anvelopei care este de fapt in contact cu drumul este numai cam cat dimensiunea mainii dumneavoastra. Securitatea dumneavoastra, confortul si economia de carburant depind de aceasta suprafata foarte mica. Asigurati-va ca nu selectati numai anvelopele potrivite, dar, de asemenea, ca le intretineti in mod regulat pentru a va asigura ca performeaza la maximul lor. Este important, deoarece anvelopele dumneavoastra:

– sunt singura legatura dintre vehiculul si drum

– poarta intreaga greutate din masina, o sarcina de pana la 50 de ori propria lor greutate

– raspunde comenzilor date, cum ar fi cele de directie, accelerare si franare de la masina la suprafata drumului

– absoarbe fiecare obstacol de pe drum.

2. Uzura si adancimea anvelopei

O METODA SIMPLA SI RAPIDA DE SIGURANTA

Asigurati-va ca verificati periodic adancimea benzii de rulare a anvelopelor si le inlocuiti atunci cand sunt uzate. Acest lucru va garanta un maxim de tractiune si aderenta, ajutandu-va sa evitati orice surprize neplacute. Schimbati anvelopele inainte ca adancimea benzii de rulare sa se uzeze pana la 1.6mm. Pentru a va face viata mai usoara, anvelopele Michelin sunt echipate cu indicatori de uzura ai benzii de rulare situati in baza canelurilor benzii de rulare principale la o inaltime de aproximativ 1,6 mm. Securitatea dumneavoastra si mobilitatea depind de un nivel bun al adancimii benzii de rulare, deoarece:

– canelurile benzii de rulare disperseaza apa de sub anvelopei, ajutand la mentinerea controlului
cu cat adancimea benzii de rulare este mai mare, cu atat mai multa apa puteti dispersa si, prin urmare, reduce riscul de acvaplanare
– o presiune a aerului corecta, precum si intretinerea vehiculului regulat, va asigura ca anvelopele performeaza la maximul lor pentru cel mai lung timp posibil
banda de rulare face aderenta cu drumul, afectand distanta de care aveti nevoie pentru franare.

3. Presiunea anvelopelor

VERIFICATI-VA PRESIUNEA ANVELOPELOR LUNAR

Presiunea corecta a anvelopelor reduce riscul de a pierde controlul vehiculului dumneavoastra. De asemenea, protejeaza anvelopele de uzura prematura si daune ireversibile constructiei interne. Presiunea in anvelope poate scadea din cauza unor perforatii mici, eliminarea naturala a aerului prin intermediul componentelor anvelopei, sau chiar de la o scadere a temperaturii ambiante. Verificati presiunea anvelopelor dumneavoastra, inclusiv cele de rezerva, lunar si inainte de orice drum lung, de preferinta atunci cand anvelopele sunt reci (nu au rulat timp de cel putin 2 ore sau cu un parcurs mai mic de 3 km la viteza mica). In cazul in care sunt testate fierbinti, se adauga mai multa presiune la presiunea nominala. Este importanta verificarea presiunii o data pe luna, pentru ca:

-presiunea joasa creste riscul de deteriorare a anvelopelor
-presiune in exces de 20%, poate reduce durata de viata a anvelopei cu aproximativ 10.000 de km
-presiunea corecta a anvelopelor duce la economie de carburant.

sft2
Presiunea recomandata in anvelope NU este inscriptionata pe anvelopa. Presiunea de umflare indicata pe flancul anvelopei este numai presiunea maxima de umflare.

Presiunea recomandata poate fi gasita:

– in manualul de utilizare al vehiculului dumneavoastra
– etichetele de peusalaterala de langa scaunul conducatorului auto
– in sertarul de stocare din apropierea scaunului conducatorului auto
– pe partea interioara a busonului de carburant

4. Echilibrare

MENTINETI ECHILIBRUL PENTRU O VIATA MAI LUNGA A ANVELOPEI sft3_1

Echilibrarea ajuta la prevenirea uzurii premature a anvelopelor si elimina vibratiile. De asemenea, protejeaza suspensia, sistemul de directie si stabilitatea vehiculului dumneavoastra.

Echilibrati-va rotile atunci cand o anvelopa este inlocuita, cand o greutate de echilibru este mutata sau eliminata sau cand ati cumparat anvelope noi . Veti sti ca o roata nu mai este in echilibru atunci cand o parte este mai grea sau mai usoara decat restul. Acest lucru va provoca:

– uzura inegala si rapida
– vibratii
– mai multa presiune pe rotile din fata
– piesele de front-end sa se uzeze prematur

5. Alinierea Rotilor

ASIGURATI-VA SIGURANTA CU ROTI SI AXE ALINIATE CORECT

Este dificil de spus daca rotile si axele sunt corect aliniate in timp ce conduceti. Dar daca geometria de suspensie a vehiculului dumneavoastra este incorecta, manipularea sa rutiera poate fi perturbata si securitatea dumneavoastra compromisa. In cazul in care anvelopa dumneavoastra a venit in contact cu un obiect solid, cum ar fi o bordura sau groapa sau ati observat o uzura neuniforma a anvelopelor, va rugam sa mergeti la un distribuitor Michelin pentru a fi inspectate. – Este important sa se asigure alinierea corecta pentru a:

– obtine cea mai buna tinuta de drum
– proteja anvelopele de o uzura neregulata si / sau rapida
– economisi carburant

6. Anvelopele din spate

PENTRU CONTROL COMPLET, MONTATI-VA NOILE ANVELOPE PE AXUL DIN SPATE

Rotile din spate nu sunt conectate la volan, ceea ce face foarte dificila judecarea aderentei lor in timpul mersului. Pentru eficienta optima, verificati in mod regulat presiunea si starea anvelopelor, in special in timpul rotatiei anvelopelor, intrucat multe vehicule specifica presiuni diferite pe puntea din fata si pe cea din spate. Pentru siguranta dumneavoastra, montati intotdeauna anvelopele noi sau cele mai putin uzate, la pozitiile rotilor din spate pentru a asigura:

control mai bun in situatii de urgenta de franare sau virajele stranse
un risc mai mic de a pierde controlul vehiculului dumneavoastra, mai ales pe suprafete umede
o mai buna tinuta de drum, in special in situatii dificile, indiferent daca masina dumneavoastra are tractiune fata sau spate
7. Supapele anvelopelor

VALVELE SI CAPACELE VALVELOR VA PROTEJEAZA PE DUMNEAVOASTRA SI MASINA DUMNEAVOASTRA pres4
Valvele si componentele acestora sunt, de obicei, din cauciuc, astfel incat sunt supuse la deteriorare de-a lungul timpului. Inlocuirea lor atunci cand va cumparati anvelope noi este un mod simplu de a va proteja anvelopele, vehiculul si pe dumneavoastra. La viteze mari, o valva crapata sau deteriorata se poate indoi de la forta centrifuga si poate permite pierderea de aer. Capacul valvei, de asemenea, este important. Este sigiliul de aer principal si ajuta la mentinerea particulelor de praf si a murdariei. Trebuie sa verificati ca valvele dumneavoastra si capacele de ventil sunt in stare buna pentru a:

– mentine un sigiliu etans
– mentine o presiune corecta in anvelopa
– asigura o viata mai lunga a anvelopei

 

8. Repararea Anvelopelor

CARE ESTE PRIMUL PAS IN REPARAREA ANVELOPELOR? SUNATI UN PROFESIONIST
sft4
Atunci cand o anvelopa are nevoie de reparatii, este esential sa mergem la un distribuitor de anvelope autorizat sau un tehnician sa inlature anvelopa de pe roata si sa o inspecteze din interior. Este absolut necesar, deoarece daunele interne nu sunt vizibile in timp ce anvelopa este montata pe roata. Un profesionist va:

– asigura conformitatea cu procedurile de asamblare, dezasamblare, echilibrarea si umflarea anvelopei, si inlocuirea sistematica a valvei.
– verifica starea interna a anvelopei, detectand orice daune care nu sunt vizibile la suprafata
– asigura ca anvelopa este corect re-montata, optimizand manipularea si confortul
– asigura conformitatea cu presiunea de utilizare prevazuta de constructorul vehiculului, producatorul de anvelope
– ia in considerare instructiunile de asamblare si avertizarile de pe peretii laterali ai anvelopelor (directia de rotatie sau cea de asamblare)
– ia in considerare caracteristicile specifice ale anvelopelor (inaltimea sectiunii joase, run-flat, cu etansare automata, etc.)
– garanteaza siguranta dumneavoastra..

9. Durata utilizarii

AFLATI CAND SA INLOCUITI ANVELOPELE UZATE

O anvelopa este compusa din diferite tipuri de materiale si compusi de cauciuc care ii afecteaza performantele, iar evolutia acesteia depinde de multe elemente, inclusiv conditiile meteorologice, conditiile de depozitare si conditiile de utilizare, printre multi alti factori la care anvelopa este supusa pe parcursul vietii sale. De aceea, incurajam insistent conducatorii auto sa fie constienti de starea vizuala a anvelopelor lor, de orice pierdere de presiune sau orice fenomene anormale (vibratii, zgomot, tragere), care ar putea fi un indiciu ca anvelopele trebuie sa fie scoase din serviciu.

Conducatorii auto ar trebui sa:

– controleze anvelopele care au fost in uz timp de cinci ani sau mai mult, verificate cel putin anual
– urmeze recomandarile producatorului auto cu privire la inlocuire
– inlocuiasca anvelopele inca in uz dupa zece ani de utilizare sau mai mult de la data fabricatiei cu – anvelope noi, chiar daca acestea par in stare de functionare si chiar daca nu au atins limita legala de uzura